perjantai 19. toukokuuta 2017

Markkinointitehtävä 2

Elisan Saunalahti-liittymän mainoksessa mainostetaan Elisan 4G-verkkoa, joka on maan kattavin 4G-verkko. Maksamalla 17,90 €/kk saa surffata 4G-verkossa rajoituksetta ilman datakattoa.

Mainoksessa käytetään huumoria keinona, sillä Saunalahden hintasaarnaajat ovat jo monissa muissakin Elisan mainoksissa toimineet huumorinomaisesti. Hintasaarnaajat puhuvat rallienglantia, kun he koputtavat oveen, jonka avaa gangsteripäällikkö. Mainos on kuvattu amerikkalaisen Hollywood-elokuvan tapaan ja siinä on käytetty dramaattisia äänitehosteita ja tummaa sävymaailmaa. Mainoksen lopussa tulee tuttu Elisan musiikki ja mainoshenkilö kertoo Elisan 4G-verkosta.

Mainos on suunnattu täysi-ikäisille, sillä he maksavat puhelinlaskua. Mainoksella ei ole tiettyä ikäryhmää, vaikka parhaiten se voi tehota parikymppisistä keski-ikäisiin, jotka saattavat pitää mainoksen elokuvamaisesta tyylistä. Mainos on brändätty ihmisille, joilla on varaa maksaa ylimääräistä nettiliittymästä ja heille, jotka käyttävät paljon nettiä esimerkiksi työnsä puolesta.


Mainoksen hyvänä puolena on, että se on lyhyt tarina, jossa pysytään asian ytimessä ja se saa katsojan mielenkiinnon heräämään.

Huonona puolena on, että lopussa tekstit menevät nopeasti eikä katsoja kerkeä lukemaan näitä kaikkia. Lopuksi pienellä tekstillä lukee, että tarjous on voimassa ensimmäisen 6 kuukauden ajan, jonka jälkeen sen hinta nousee 19,80€/kk. Tällä tavoin koitetaan houkutella asiakkaita ja mainoksessa itsessään usein kerrotaan pelkästään hyviä asioita, joilla saataisiin asiakas ostamaan kyseinen tuote tai palvelu.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti